اصول ایمنی در مخازن تحت فشار

Wiki Article

می توان در نوع اتصال دنده ای یا جوشی روی لوله نصب شود که در نوع دنده ای اتصال موقت می باشد. فلنج برای لوله کشی به عنوان یک رابط بین لوله و شیرآلات در مدل های مختلف با سایز و ضخامت و نوع اتصال های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مخزن تحت فشار با تیوپ بهتر است یا بدون تیوپ(دیافراگمی)؟ فلنج های کور بدون سوراخ ساخته می شوند و برای خالی شدن انتهای لوله کشی ، دریچه ها و دهانه های مخزن تحت فشار استفاده می شوند ، عملکرد آن همان پلاگین لوله یا درپوش لوله است. برای پاسخ به این سوال که صورت رینگی فلنج چیست به تصویر زیر توجه کنید. برای پاسخ به این سوال که صورت lap joint فلنج چیست به تصویر زیر توجه کنید. برای پاسخ به این سوال که صورت لبه دار فلنج چیست به تصویر زیر توجه کنید. صورت این نوع فلنج به صورت Lap Joint معروف است.


Stub End همیشه با فلنج Lap Joint به عنوان فلنج پشتی در ASME B16.5 NORM استفاده می شود. Spades و Ring Spacers در واقع همان Spectacle Blinds هستند با این تفاوت که هر دو به یکدیگر متصل نیستند.. با اتصال دیوارههای بیرونی موتور و گیربکس از طریق فلنج خودرو، مهندسان از عملکرد داخلی هر دو محافظت میکنند. نصب آن ساده تر است و تراز کردن آن و برش لوله در این اتصال با تلرانس بازتری انجام شده و راحت تر میباشد. اتصالات جوشی و جنس آن عموماً بر اساس جنس لوله ای در پرسه ساخت مورد استفاده قرار می گیرد تعیین می شود. این اتصالات بر اساس نوع جوش، حالت جوش و نوع اتصال انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن ها پرداخته می شود. در ادامه کارکرد انواع مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی و البته مزایا و معایب آنها را توضیح میدهیم. گاهی منجر به تغییر مزه و بوی آب میشود.


فلنج گردندار دارای یک گردن مخروطی است که شعاع این گردن در انتها با قطر لوله برابر و به آن جوش میشود. سرج تانک یا منبع ضربه گیر دارای دو نوع یک طرفه و دو طرفه می باشد که با توجه به فشار موجود در خطوط لوله و سایر فاکتورها انتخاب می شود. فلنج سطح ساده لغزشی هنگامی که اتصال انجام می شود سطح دو فلنج مورد استفاده باید صاف باشد. باید بیان شود که پیچ، یکی از پرکابرد ترین ابزار اتصال در سازه های فولادی می باشد که طراحی بسیار خاص خود را دارد. این اعضا تا زمانی که بارهای جانبی مانند نیروی زلزله و باد به سازه وارد نشود، عملکرد خود را نشان نخواهند داد. به فرآیند متصل کردن اعضای مختلف سازه به یگدیگر با استفاده از پیچ و مهره، پیچ کاری گفته میشود که نسبتا فرآیند ساده تری دارد و برای انجام آن به نیروی متخصص نیازی نیست. در اصل فلنج با سیال در تماس نیست.


در ابتدا به بررسی و آشنایی با صورت (Face) فلنج می پردازیم.

فلنج های مشترک Lap دارای همان ابعاد مشترک مانند هر فلنج دیگر هستند که در این صفحه نامگذاری شده اند ، اما صورت برجسته ای ندارد ، آنها در رابطه با “انتهای خرد شده لپ مشترک” استفاده می شوند. در این مواقع از فلنج Lap Joint استفاده می کنیم. کار این نوع فلنج مهار کننده حرکت طولی لوله ناشی از تغییرات دما و فشار داخلی خط لوله می باشد. از بدن سوراخ برای بستن و از سوراخ برای باز کردن و یا کاهش فشار استفاده می شود . این نوع فلنج ها با سوراخ npt که روی رینگ فلنج تعبیه شده است می تواند ابزاری برای فشار سنج و شدت جریان سیال باشد . برای پاسخ به این سوال که تقسیم بندی انواع صورت فلنج چیست با ادامه مقاله همراه باشید. در ابتدا به بررسی و آشنایی با صورت (Face) فلنج می پردازیم. برای اجرای این اتصالات معمولاً به صورت فلنچی یا با ورق اسپلایس و یا به صورت پیچ و مهره یا مستقیم توسط جوش استفاده می شود. صورت فلنج قسمتی است که به فلنج یا قطعه دیگر متصل می شود.



برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین read more راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از تانک ضربه گیر ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

Report this wiki page